Amerykanie nadal w tyle za Audi, BMW i Mercedesem. Wiemy, dlaczego

General Motors ma nie lada orzech do zgryzienia. Mimo wzmocnienia obecności w mediach, zwiększonych nakładów reklamowych, Europejczycy nie przyjmują zbyt ciepło nowych modeli Cadillaca. Amerykanie planują ekspansję i zagrożenie liderom z segmentu premium.

Wyniki finansowe Cadillaca nadal rozczarowują

belka

Cadillac CT6

Fotografia: materiały prasowe General Motors

Dlaczego Cadillac nadal nie odnalazł się na europejskim rynku? Powodów może być kilka. Mimo że Amerykanie starali się wyrwać co nieco z tortu, jaki rozgrywają BMW, Mercedes i Audi, Cadillac nadal jest w zasadzie nieobecny na rynku europejskim. Co ciekawe – także i sam producent nie kryje rozczarowania, a jego plany na przyszłość nie wybierają zbyt daleko do przodu.

Jeszcze kilka lat temu, tj. kiedy Cadillac debiutował w Europie, General Motors spodziewał się, że auta tej marki będą sprzedawały się w licznie 20.000 egzemplarzy aut rocznie. W praktyce okazało się, że to mało realne liczby – koncern dociera dziś bowiem średnio do około 1.700 europejskich klientów (rok do roku) Kiepskie wyniki finansowe to wypadkowa m.in. kiepskiego wejścia na rynek – Cadillac pokładał bowiem duże nadzieje w modelu BLS, który czerpał z płyty podłogowej Saaba 9-3, ale jego sprzedaż w ujęciu całego Starego Kontynentu była zdecydowanie poniżej oczekiwań.

W tej chwili Cadillac nie mówi już o 20.000, a 5.000 egzemplarzy rocznie do końca 2020 r.

Amerykanie mają plan, jak rozkochać w swoich autach Europejczyków

belka

Cadillac chce odbić sprzedaż kilkoma modelami. Niebawem na rynku debiutują:

Cadillac CT6

CT6 to odpowiedź Amerykanów na Mercedesa Klasy S, Audi A8 i BMW serii 7. Auto może pochwalić się 3 jednostkami napędowymi o pojemnościach 2.0 oraz 3.6 l i mocy odpowiednio 269 KM oraz 340 KM w wersji bez turbo lub 405 KM z dwiema turbinami.

Cadillac XT5

XT5 będzie dostępny w sprzedaży z silnikiem 3.6 V6 lub 2.0 Turbo – ten pierwszy o mocy bagatela 310 KM. XT5 ma być głównym konkurencją Mercedesa GLA, Hondy CR-V drugiej generacji i BMW X3.

W informacji prasowej opublikowanej przez koncern General Motors czytamy także, że Cadillac ma wzmocnić swój kanał dystrybucji i pojawić się we wszystkich krajach europejskich. W tej chwili Cadillac jest dostępny zaledwie w 12 krajach, w tym w większości 1 salon przypada na cały kraj.

Powinieneś przeczytać także:

Ostatnio na naszym fanpage'u publikowaliśmy

Dodaj komentarz